Menas Valdorfo pedagogikoje
Valdorfo pedagogikoje visose srityse siekiama pabrėžti spalvas. Nuostabios pagrindinės pamokos sąsiuviniai - knygos, kuriuos daro patys vaikai, nuo pirmos klasės vis sudėtingėja. Spalva, forma, technika ir prasmė persmelkia visas pamokas - matematiką, gamtos mokslus, užsienio ir gimtąja kalbą. Kodėl?
Matymas ir supratimas
Meninis išprusimas formuoja dvi svarbias savybes: gebėjimą matyt ir suprasti. Įvairiais būdais nuolat vystant šiuos gebėjimus, atrandame kai ką nepaprasto - naują būdą suparasti pasaulį. Vaikams vystantis Valdorfo mokyklose kuriamos vis sudėtingesnės sąsajos, vystosi kūrybiniai gebėjimai - ir tai pritaikoma įvairiose srityse. Taip kuriamas gebėjimas ypač vertinamas šiais laikais - transdiscipliniškumas. Tai holistinis mąstymas - kaip matyti pasaulį visą ir prisidėti prie jo kūrimo ir tobulinimo.
O jei ne?
Tai, jog vaikas negali sėkmingai mokytis Valdorfo mokykloje neturėdamas stiprių meninių gebėjimų - tik mitas. Vienas vaikas gali nuo ankstyvo amžiaus nesustodamas piešti, kitas lankstys origami ar užsiims kitais rankdarbiais. Įgūdžiai ir pomėgiai 'ateina' savu laiku ir įvairiomis aplinkybėmis. Kūrybinis procesas kartais būna paslaptingas ir visada keičia žmones, nesvarbu koks jis būtų. Nėra neteisingo būdo atsiskleisti. Turime mokyti vaikus kurti be išankstinio nusistatytmo - tik tada jie galės laisvai dirbti ir 'pagauti' pasaulį aplink juos. Tai ir yra meno magija.
Parengta pagal: http://waldorfy.com/518-2/ ir https://waldorfish.com/blog/2017/6/30/more-than-meets-the-eye-the-role-of-art-in-waldorf-education