Pirmos klasės mokytoja Rūta Skramtai

Dar studijuodama Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pradėjau dirbti su vaikais, mokiau juos muzikos. Po studijų dirbdama meninėje studijoje ten pirmą kartą susidūriau su Valdorfo pedagogika. Man labai artimas šios pedagogikos siekis sujungti vaiko jausminį, intelektinį, patyriminį pasaulį į bendrą visumą, žavi čia puoselėjamas suaugusio santykis su vaiku – atviras ir pagrįstas pasitikėjimu.

Esu keturiolikmečio Jono, vienuolikmetės Onutės, penkerių metų Petriuko ir dviejų su puse metų amžiaus Juozuko mama. Tai neįkainojama patirtis, leidžianti iš arti stebėti vaikų raidą, įvertinti aplinkos ir santykių svarbą vaikams augant ir mokantis.

Pasirinkimas tapti mokytoja manyje brendo jau ne vienerius metus, kaupiant asmeninę patirtį, domintis pedagogika, gilinantis į vaikų emocinius poreikius.

Pirmos klasės mokytoja Silvija Pakerytė-Dumpienė

Esu mokytoja beveik 15 metų – šiuos metus mokiau vaikus prancūzų kalbos nuo antros iki pat dvyliktos klasės. Vilniaus Valdorfo Atvirojoje mokykloje pradėjau dirbti praėjusiais metais, kai į šią mokyklą atžingsniavo mano mylimi pirmokai.

Esu trijų vaikų mama. Jiems pradėjus lankyti Valdorfo darželį, prasidėjo ir mano pažintis su Valdorfo pedagogikos filosofija ir principais. Valdorfo pedagogika mane žavi holistiniu vaiko ugdymu. Būnant su vaikais labiausiai džiugina, kai po įdėto darbo ir pastangų pagaliau įvyksta teigiamas pokytis, kai pats vaikas džiaugiasi, kad jam pavyko ir pastebi progresą savo elgesyje bei darbuose.

Domiuosi psichologija, trejus metus lankau kūno terapiją. Be galo myliu gamtą – patinka rankomis iš įvairių medžiagų kurti grožį, rinkti vaistažoles.

Antros klasės mokytoja Giedrė Kazėnaitė-Mieliauskienė

Mano darbo patirtis ugdymo srityje – 13 metų. Su Valdorfo pedagogika susipažinau prieš ketverius metus, dirbdama Valdorfo darželyje.

Darbas ugdymo srityje mane įkvepia kurti ir augti drauge su vaikais. Mokytojo darbą pasirinkau, pabuvusi netradicinio ugdymo įstaigose, pamačius kitokį mokytoją – kuriantį, įkvepiantį ir artimą vaikams.

Valdorfo pedagogika žavi mane holistiniu požiūriu į vaiką, nepamirštant jo dvasinių poreikių, ryšio su vaiku svarba ir džiaugsminga, kupina pozityvių išgyvenimų mokymosi aplinka.

Trečios klasės ir muzikos mokytoja Indrė Kukulskytė-Nedzveckienė

Beveik devynerius metus dirbu ugdymo srityje. Prieš pradėdama mokytojauti Valdorfo Atvirojoje mokykloje, daugiausiai dirbau vaikų darželiuose, mokiausi tradicinės muzikos Indonezijoje ISI Surakarta institute. Taip pat vedžiau muzikos užsiėmimus suaugusių žmonių, turinčių negalią, grupei.

Mokytojo darbas man – tai nuolatinis ryšys, kūrybiškas ir kokybiškas augimas. Tai labai prasminga.

Valdorfo pedagogika artima savo nuoseklumu, gilumu, meniškumu, tikrų vertybių puoselėjimu, dėmesiu vaikui ir jo poreikiams, vaiko įvairiapusiškumo ir vidinės laisvės ugdymu, požiūrio į informacines technologijas. Jaučiu, kad ši pedagogika yra labai tikra ir gyvenimiška.

Ketvirtos klasės mokytoja Julija Jakimavičienė

Man patinka mokytis. O kol galva dirba, dažniausiai dirba ir rankos – mėgstu įvairius rankdarbius ir meninę kūrybą.

Ieškojau prasmingos veiklos ir darbo, kuriame nuolat reikėtų mokytis, ieškoti, kurti. Be to, dirbti su vaikais žymiai įdomiau ir smagiau nei su suaugusiais.

Mane žavi Valdorfo ugdymo programa, besiremianti patyriminiu mokymu, įkvepia mokytojui suteikiama kūrybinė laisvė. Čia žmogus suvokiamas kaip daugiasluoksnė būtybė ir ugdomas ne tik protas, bet ir žmogaus jausmai bei valia. Kadangi kiekvienas žmogus yra savitas, ugdymas taip pat turi būti individualus, atsižvelgiantis į kiekvieno vaiko poreikius ir gabumus. Toks kiekvieno mokinio „pamatymas“ iš mokytojo reikalauja daug jėgų ir dėmesio, bet kartu leidžia sukurti artimą ir nuoširdų santykį.

Penktos klasės mokytoja Milda Čeikienė

Pašaukimą būti su vaikais išgirdau gimus mano pačios vaikams. Norėjau auginti savimi pasitikintį, sveiką vaiką, todėl pradėjau domėtis pedagogikos sistemomis ir taip atradau Valdorfo pedagogiką. Čia pirmiausia patiko bendruomeninis valdymas – tai kad mokykla neturi direktoriaus, o mokyklos gyvenime dalyvaudami darbo grupėse prisiima atsakomybę visi tėvai, mokytojai. Sužavėjo požiūris į vaiką, į jo visaapimantį ugdymą, atsižvelgiant į jo raidą ir poreikius.

Mokyklos administratorė, vyresnių klasių matematikos mokytoja Elena Perkauskienė

Atvirojoje Valdorfo mokykloje pradėjau dirbti pirmaisiais mokyklos gyvavimo metais. Esu administratorė, taip pat vyresnius vaikus mokau matematikos.

Valdorfo pedagogika ir jos principais susidomėjau gimus mano pačios vaikams, o jiems pradėjus mokytis, mano kelias pasisuko į šią mokyklą. Čia gyvenimas labai įdomus, dinamiškas, spalvotas ir kupinas nuotykių. Man patinka stebėti vaikus, dalintis su jais savo žiniomis ir mokytis iš jų.

Drožybos ir kūno kultūros mokytojas Simas Janulis 

Dar studijuodamas fiziką vis įsitraukdavau į mokslo populiarinimo veiklas – eksperimentų rodymus moksleiviams, vaikų stovyklas. Kelerius metus dirbau fizikos mokytoju, įgyvendinau daug edukacinių projektų, kuriuose buvo lavinami įvairiausi gebėjimai – lituoti, kūrybiškai mąstyti ir t.t. Galiausiai 2019 m. atradau Valdorfo pedagogiką ir pradėjau dirbti Valdorfo Atvirojoje mokykloje.

Darbelių, popiečio mokytoja Rasa Kneipferavičienė

Mokykloje dirbu nuo pat pirmos jos įsikūrimo dienos. Esu darbelių ir popiečio mokytoja. Tai šešti metai nuostabios patirties šioje mokykloje ir stovyklose.

Meilę rankdarbiams paveldėjau iš mamos. Ši veikla žadina kūrybiškumą, skatina tobulėti, o rezultatas – papildomas apdovanojimas.

Gimus dukrai, natūraliai domėjausi ugdymo temomis, o savo patirtimi ir meile kūrybai norėjosi pasidalinti ir su kitais vaikais. Taip prasidėjo mano kelias šioje mokykloje.

Mano siekis – ugdyti kūrybiškumą, pasitikėjimą, smalsumą, gebėjimą įveikti iššūkius. Labai myliu vaikus ir esu laiminga galėdama augti kartu su jais.

Anglų kalbos mokytoja Audronė Šepetauskaitė

Pedagoginį darbą dirbu visą savo karjerą nuo pat 1980 metų. Daug metų anglų kalbos mokiau suaugusiuosius aukštosiose mokyklose. Žinojau, kad jeigu kada imsiuosi mokytojauti vaikams, tai tik remdamasi R. Štainerio, sukūrusio Valdorfo pedagogiką, požiūriu ir teorijomis, nes tai vertybiškai man labai artima. Tad, kai sužinojau, kad Valdorfo mokykla ieško anglų kalbos mokytojų, negalėjau praleisti tokios galimybės.

Mane labiausiai džiugina, kai ilgos ruošimosi valandos būna apvainikuotos gražia, harmoninga, turininga pamoka, kai matau savo darbo rezultatus. Noriu su vaikais dalintis tuo, ką moku, padėti jiems užaugti atvirais, kūrybiškais, drąsiais kelti klausimus, diskutuoti, kurti. Visada drąsinu vaikus nebijoti klysti, mokytis iš klaidų ir suprasti, kad tai yra normalu.

Ispanų kalbos mokytoja Sandra Carrillo Casbas

Lietuvoje gyvenu nuo 2015 metų. Anuomet atvykau čia savanoriauti, o pradėjusi bendradarbius mokyti ispanų kalbos, netyčia atradau savo kelią. Dabar savo mažoje jaukioje ispanų kalbos mokyklėlėje mokau suaugusiuosius ir vaikus, jau pati kuriu mokamąją medžiagą, vedu seminarus ispanų kalbos mokytojams. Aš - profesionali dainininkė, dainuoju su bičiuliais įkurtoje grupėje „Sandra Carrillo & Los Gringos“.

Prieš porą metų gavau pasiūlymą prisijungti Atvirosios mokyklos komandos. Čia vaikus mokome atsižvelgdami į jų amžiaus ypatumus: žaidžiame, dainuojame, sekame pasakas, kuriame istorijas. Einame mažais žingsneliais kantriai ir nuosekliai. Labai didžiuojuosi matydama vaikų pastangas, kad ir koks būtų rezultatas.

Jaučiuosi pakylėta, kai randu ant lentos vaikų žinutes: „Sandra, geros dienos!“ arba „Aš myliu ispanų kalbą!“

Specialioji pedagogė Jūratė Kazlauskienė


Po socialinės pedagogikos studijų Šiaulių universitete, daug metų dirbau su neįgaliaisiais,  o pastaruoju metu - specialiąja pedagoge mokyklose. 

Darbas su vaiku vyksta individualiai. Vaikams patinka užsukti į jaukų ir nedidelį mano kabinetą, sutikę koridoriuje klausia, kada vėl galės ateiti ir šis ryšys yra labai svarbus. Per pratybas, per patyrimą galima padėti vaikams, turintiems mokymosi sunkumų, geriau įsisavinti žinias, suvokti įvairias matematikos ir lietuvių k. temas.

Manau, kad klasės mokytojų ir spec. pedagogo bendradarbiavimas yra labai svarbus. Būtina dalintis pastebėjimais, patirtimi ir žiniomis, tuomet ir rezultatai itin džiugins.