Mykolinės

Rugsėjo pabaigoje minimos Mykolinės per kurias išgyvenama Šventojo Jurgio, Arkangelo Mykolo ir Drakono istorija.

Šios istorijos esmė – šviesos ir tamsos, gėrio ir blogio akistata, kuomet per išorinę Jurgio kovą su Drakonu apčiuopiama vidinė žmogaus kova su tamsiosiomis jėgomis.

Savo vidinės šviesos išsaugojimas tampa itin aktualus po rudens lygiadienio, kai pasaulyje, esančiame aplink mus, saulės šviesą ir šilumą keičia vis tirštėjančios sutemos, o šaltas vėjas ima smelktis vis gilyn… Būtent šiame lūžio taške švenčiamos Mykolinės – su istorija, daina, ir, be abejo, įspūdinguoju žaidimu!

Žaidimo taisyklės

Žaidime dalyvauja ŽMONĖS, DRAKONAI IR ANGELAI. Kiekviena grupė turi savo teritoriją. Visam žaidimui vadovauja Arkangelas Mykolas.

Kartu su Auksiniu Drakonu jie prižiūri žaidimą, kad visi dalyviai elgtųsi
sąžiningai ir laikytųsi taisyklių, sprendžia iškilusius nesutarimus.
Jurgis palaiko žmonių kovinę dvasią ir yra stoja kovojančių su drakonais žmonių priešaky. Žvaigždininkas saugo stebuklingąją ŽVAIGŽDĘ ir prašo žmonių pagalbos surinkti jos išsibarsčiusius spindulius bei padeda žmonėms rasti Žydruosius kaspinus mušdamas gongą. Žaidimas pradedamas ir baigiamas garsiniu signalu. Jei žaidimo metu kyla klausimų, nesutarimų dėl taisyklių, reikia kreiptis į Arkangelą Mykolą arba Auksinį Drakoną.

Žmonės

Visi žmonės žaidimo pradžioje gauna tris raištelius ant rankos, kurie simbolizuoja “gyvybes”. Pagautas drakono žmogus praranda gyvybę, o tris kartus miręs žmogus nebegali grįžti į žaidimą ir lieka laukti angelų kalvelėje iki žaidimo pabaigos. Kai drakonas pagauna žmogų, šis atsitupia ir laukia angelo, kuris jį nuveda į Dangų. Čia žmogui nukerpamas “gyvybės” raištelis ir jis gauna užduotį, kurią atlikęs grįžta atgal į žaidimą. Žmonės, pagauti drakonų teritorijoje, miršta amžiams ir lieka drakonų teritorijoje įrengtame kalėjime. Kai surenkami visi ŽVAIGŽDĖS spinduliai, išlaisvinami Drakonų kalėjimo kaliniai, o tris gyvybes praradę žmonės gauna paskutinę vieną gyvybę ir gali grįžti iš Dangaus į žemę. Išlaisvinti iš kalėjimo žmonės keliauja į Dangų atlikti užduoties.

Žmogus saugus yra tik savo teritorijoje. Išėjęs už savo teritorijos ribų, jis gali dirbti - ieškoti septynių ŽVAIGŽDĖS spindulių arba eiti medžioti drakonų. Išėjęs vienas iš savo teritorijos, žmogus privalo dainuoti kurią nors Mykolinių dainą, tuomet drakonai negali jo liesti ir gaudyti. Jeigu žmogus susivienija su kitais ir išeina medžioti drakonų, dainuoti nereikia. Tačiau žmogus negali išėjęs medžioti drakonų staiga pradėti dirbti ir dainuoti. Taip pat, bėgdamas nuo drakono, į savo teritoriją žmogus gali patekti tik per vartus, kitu atveju jis laikomas pagautu.

Žmonės drakonus gaudo:

Žmonės drakonus gaudo susikibę tik po 7, tuomet drakonai jų negali liesti. Drakoną reikia apsupti arba pačiupti, paliesti nepakanka.

Žmogus saugiai į drakonų teritoriją gali patekti tik skambant gongui. Tačiau žmonėms visada draudžiama eiti į drakonų teritorijoje esančią irštvą ir kalėjimą. Skambant gongui, žmonės gali gaudyti drakonus po vieną visoje žaidimo teritorijoje, net ir drakonų teritorijoje (išskyrus irštvą).

Žmonių tikslas – sugauti drakonus bei rasti tris Žydruosius kaspinus.

Drąsiausieji ieško drakonų teritorijoje paslėptų trijų ŽYDRŲJŲ KASPINŲ. Radęs Žydrąjį kaspiną žmogus gali gaudyti drakonus vienas visoje erdvėje, tačiau jam draudžiama įžengti į Drakonų teritoriją net ir skambant gongui. Tap pat Žydrasis kaspinas suteikia žmogui nemirtingumą. Radęs kaspiną žmogus turi skubėti pabėgti iš drakonų teritorijos dar skambant gongui ir eiti pas Arkangelą Mykolą, kad šis jam jį užrištų. Kaspino galios pradeda veikti tik jį užrišus herojui ant galvos. Jei gongas nutyla, Žydrąjį kaspiną radęs žmogus drakonų teritorijoje gali būti pagautas, kaspinas turi būti padėtas pagautojo vietoje, žmogus turi palikti Drakonų teritoriją, tačiau gyvybės nepraranda.

Drakonai

DRAKONŲ tikslas – gąsdinti, gaudyti žmones.

Drakonai išsiskiria savo išvaizda – aprangoje vyrauja juoda ir raudona spalvos, išsigrimavę veidus ir pan. Drakonams draudžiama įeiti į žmonių teritoriją ir angelų kalvelę.

Drakonas negali elgtis agresyviai, pagautas ištrūkti, vedamas į kalėjimą pabėgti. Pagauti drakonai atsiduria Drakalėjime, iš kurio išsilaisvina tik atlikę tris užduotis. Auksinis drakonas rūpinasi visais drakonais, atstovauja drakonų interesus, prižiūri, kad žaidimas vyktų pagal taisykles. Taip pat su jo žinia slepiami Žydrieji kaspinai.

Drakonų teritoriją sudaro Drakonų irštva, žmonių kalėjimas ir aplinkinės teritorijos, kuriose paslėpti trys Žydrieji kaspinai. Skambant gongui drakonai gali slėptis savo irštvoje, į kurią žmonės įeiti negali.

Angelai

ANGELŲ tikslas – ieškoti „mirusių“ ir vesti juos į Dangų bei saugiai palydėti atlikusius užduotį žmones atgal į žmonių teritoriją.

Angelai yra neliečiami, jų drakonai gaudyti negali.

Angelams negalima įeiti į drakonų teritoriją, ieškoti ŽVAIGŽDĖS spindulių ar Žydrųjų kaspinų. Taip pat negalima pasakyti ar kitaip padėti žmonėms jų ieškoti.

Angelai gali padėti žmonėms saugiai nueiti su skundu pas Arkangelą Mykolą ar Auksinį drakoną.

Žaidimas pradedamas ir baigiamas garsiniu signalu. Jei žaidimo metu kyla klausimų, nesutarimų dėl
taisyklių, reikia kreiptis į Arkangelą Mykolą.

Mykolinių dainos

Mes švento Mykolo drąsūs kariai,
Tamsą išvejam su šviesa.
Kur tavo kardas, Mykolo žmogau?
Skirtas jis tamsai išvaryt.

Kardas tas iš saulės šilumos,
Slibiną galim juo nugalėt.
Tie, kas pajėgia šviesą nešt,
Tai švento Mykolo riteriai.

EIK PIRMYN

Eik pirmyn, eik pirmyn,
Tau širdis parodys kelią,
Niekad te neapleidžia jos drąsa.
Ir visad, ir visad,
Narsiai ginki tai, kas gera yra,
Nes tu juk esi šviesos karys.

PERGALE ŠVIETI TU MUMS

Pergale švieti tu mums, Arkangele Mykolai.
Tamsą priskirsi tu lengvai, žvaigždės lai spindi šviesiai.
Drąsiai tu eik savo keliu, nieko, brolau, nebijok.
Tik paskui Mykolą tvirtai, žvelk į jo veidą ramiai.

DRAKONO MEDŽIOKLĖ

Nuo pat vaikystės Drakonui paskelbėm kruviną karą.
Per petį permetę platų pasaulį tarytum plazdančią skarą.
Pasaulis viliojo ir gąsdino jis, buvo sklidinas permainų vėjo,
Ir daug puikesni už rojaus laukus, laukai mūsų žirgus lydėjo.
Jok, nesustok, jok, nebijok, ragink žvengiantį žirgą!
Tiltai, turgavietės, tvoros, takai tarsi pasakoj žiba ir mirga.
Spurda ir skęčias, ir spindi sparnai virš namų, virš laukų plačiųjų.
Kas joja medžiot, gyvens amžinai, kas neišjojo tas žuvęs!

Anot išminčių Drakonas tėra šešėlis ir aidas,
Ir viskas pasaulyje blėsta ir blunka, ir viskas laimingai baigias.
Mums lemta gyventi tvarkingam sode, bet už sodo skardis ir šlaitas.
Ir lyg dulkių verpetas tenai visada Drakonas rangos, ir raitos.
Tai ne saulės laida, o Drakono žaizda, ne migla, o liepsnos liežuvis.
Ir Drakono mirtis- tai žmonijos lemtis, kas to nežino, tas žuvęs.
Ragas nuaidi nakties glūdumoj- ragink žvengiantį žirgą!
Žvynuotas liemuo, Drakono liemuo už posūkio žiba ir mirga.
Jok, nesustok, jok, nebijok, jok ir kovok kaip vyras!
Nes Drakono medžioklė- drasiųjų lemtis, o jo kraujas- drąsiųjų vynas!